Inspektor / Starszy Specjalista w Departamencie Zarządzania Należnościami

2023-02-16 Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Warszawa
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa powstała w 1994 r. w celu wspierania rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich. Jesteśmy największą Agencją płatniczą w Europie. Zajmujemy się wdrażaniem instrumentów współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej oraz udzielamy pomocy ze środków krajowych. Zatrudniamy ponad 11 tys pracowników w całej Polsce. Naszym pracownikom oferujemy stałe zatrudnienie, przejrzyste zasady wynagradzania, możliwości rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji.

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
poszukuje kandydata do pracy na stanowisku:

Inspektor / Starszy Specjalista w Departamencie Zarządzania Należnościami
Miejsce pracy: Warszawa
Nr ref.: ARiMR/DZN/20/23

Stanowisko pracy ds. dochodzenia należności WPR

 

Liczba poszukiwanych kandydatów/ wymiar etatu: 1 osoba/ 1 etat - umowa o pracę

 

Oferujemy:
  • przejrzyste zasady wynagradzania,
  • możliwości rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji,
  • pracę w największej agencji płatniczej w Europie.
Główne obowiązki:
  • Bieżące ewidencjonowanie w systemie finansowo-księgowym oraz rejestrach, wpływających do DZN należności;
  • Inicjowanie procesu dochodzenia należności poprzez sporządzanie wezwań do zapłaty, przygotowywanie propozycji spłaty zadłużenia;
  • Weryfikacja wniosków składanych przez dłużników oraz przygotowywanie decyzji, ugód i  umów oraz oświadczeń w sprawie spłaty zadłużenia, rozkładania na raty należności;
  • Realizacja zadań zmierzających do odzyskania należności na drodze postępowania sądowego, analiza spraw pod kątem możliwości dochodzenia należności na drodze sądowej;
  • Inicjowanie działań niezbędnych do podejmowania wszelkich czynności wierzyciela w toku postępowania egzekucyjnego;
  • Inicjowanie działań niezbędnych do podejmowania wszelkich czynności procesowych w postępowaniu upadłościowym, naprawczym, likwidacyjnym i restrukturyzacyjnym;
  • Bieżące monitorowanie stanu zobowiązań poszczególnych dłużników;
  • Sporządzanie dyspozycji płatności, określanie wysokości kosztów dochodzenia należności, opłat komorniczych, dokonanych na poczet dochodzonych należności;
  • Dokonywanie potrąceń i kompensat należności ze zobowiązaniami ARiMR w ramach procesu dochodzenia należności;
  • Opiniowanie wewnętrznych i zewnętrznych aktów prawnych w zakresie należności Funduszy Unii Europejskiej oraz opracowywanie i aktualizacja procedur Wydziału;
  • Udział w pracach związanych z przygotowaniem założeń, testowaniem i doskonaleniem systemu informatycznego do obsługi należności będących w kompetencji Wydziału;
  • Przygotowanie odpowiedzi na raporty audytorów, organów kontrolnych oraz odpowiedzialność za wdrożenie rekomendacji i zaleceń pokontrolnych w zakresie kompetencji Wydziału;
Wymagania konieczne:
  • wykształcenie co najmniej średnie,
  • znajomość pakietu MS Office, w szczególności umiejętność pracy w MS Excel,
  • doświadczenie zawodowe na stanowisku związanym z ewidencjonowaniem, rozliczaniem i sprawozdawczością finansowo-księgową, nadzorem, dochodzeniem należności, windykacją lub zarządzaniem należnościami, w szczególności w jednostkach sektora finansów publicznych lub instytucjach/podmiotach korzystających z dotacji lub pomocy finansowej pochodzącej z budżetu państwa bądź budżetu Wspólnot Europejskich, w tym m.in. w kancelariach prawniczych, jednostkach sektora finansów publicznych, instytucjach unijnych,
  • praktyczna znajomość zasad, zagadnień, problematyki oraz ustawodawstwa krajowego i unijnego z obszaru zabezpieczenia i dochodzenia należności, rachunkowości, sprawozdawczości oraz finansowania i rozliczania środków w ramach prowadzonych postępowań zabezpieczających i egzekucyjnych należności. Umiejętność stosowania i wykorzystania przepisów, procedur cywilnych i administracyjnych oraz egzekucyjnych, jak również zasad stosowania i obowiązywania ustawy o finansach publicznych, rachunkowości w procesie ustalania, zabezpieczania i dochodzenia należności. Znajomość systemów finansowo-księgowych. Znajomość zagadnień i problematyki z zakresu windykacji należności, w szczególności na podstawie przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, kodeksu postępowania cywilnego,
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 09 maja 2018 r. o Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe.

Uwaga: Przy wykształceniu średnim wymagany jest co najmniej 2 letni staż pracy,


Wymagania pożądane:
  • kreatywność, samodzielność, odpowiedzialność, umiejętność analitycznego myślenia, komunikatywność, dobra organizacja pracy własnej, odporność na stres,
  • umiejętność pracy pod presją czasu.

Szczecin

METRO Global Solution Center Sp. z o.o.

dzisiaj

What can you count on? METRO Global Solution Center means development in many areas - we provide, among others, training in accounting, software, soft skills and language courses for free. With us you will gain experience in business, but also...

Szczecin

METRO Global Solution Center Sp. z o.o.

dzisiaj

A właściwie SuperAccountant, czyli TY. Ktoś, kto nie lubi nudy, za to lubi proponować rozwiązania i ma gotowość do pracy zespołowej w anglojęzycznych teamach. Twoje skille doświadczenie w księgowości dobry angielski (B1/B2) dobra...

Warszawa

Straż Miejska m.st. Warszawy

dzisiaj

Zadania: Obsługa kadrowa pracowników Straży Miejskiej m.st. Warszawy, w tym m.in.: przygotowywanie dokumentacji z zakresu nawiązania, trwania, zmiany i zakończenia stosunku pracy oraz określanie uprawnień związanych ze stosunkiem pracy...