Accounting Assistant

2022-04-25 TMF Poland Sp. z o.o. Katowice
Accounting Assistant
Katowice
550017
ABOUT TMF GROUP 


TMF Group is a leading provider of critical administrative services, helping clients invest and operate safely around the world. Our 9,100 experts and 120 offices in 85 jurisdictions worldwide serve corporates, financial institutions, asset managers, private clients and family offices, providing the combination of accounting, tax, payroll, fund administration, compliance and entity management services essential to global business success.

 

DISCOVER THE ROLE


We are looking for an Accounting Assistant to join our team in Warsaw, Katowice to perform a variety of routine, relatively easy accounting activities under supervision.

 

Key Responsibilities:


Operations

  • Sorting and filing documents into: third party invoices, company’s sale invoices, bank statements, cash documents
  • Making simple entries into accounting system (sales and receivables, costs and liabilities, cash reports, bank statements) in accordance with accounting and tax regulations
  • Preparing/updating fixed assets register and depreciation tables
  • Submitting all output of his/her work to appointed Accountant for checking
  • Classification of operating costs into simple categories, review of received cash reports for completeness, checking of bank statements for completeness (subsequence)
  • Performing different reconciliations, as requested by accountant/manager
  • Any other tasks assigned by the accountant/manager

Compliance

  • Verifying the accuracy, completeness and consistency of accounting information received
  • Ensuring all tax declarations are filed on time and accurately with the relevant Polish authorities – under supervision
  • Being proactive and using initiative to clarify issues, identify savings and efficiencies for the clients and processes within a Team, proactively sharing the best practices
  • Working in compliance with all company procedures and related standards of work

Customers

  • Providing services to small-size clients under minimum supervision and to medium-size clients under close supervision
  • Contacting the client on operational level, if requested by Accountant/Manager (after grace period of 6 months)

Key Requirements:

  • Up to 1 year of experience in the accounting area
  • Bachelor or Master degree (preferably in finance and accounting, economics or related field)
  • Good knowledge of accounting principles
  • Good knowledge of MS Office (especially Excel)
  • Previous working experience with accounting software is an advantage
  • English at minimum level of B1
WHATS IN IT FOR YOU
  • Private medical care
  • Life insurance co-financing 
  • Free Business English classes in the office 
  • Access to online foreign languages learning platform - GoFluent 
  • Flexible working hours 
  • Co-financing of tickets for sports activities 
  • Social fund with holiday allowance 
  • Pre-paid (lunch) card 
  • Reliable support in achieving your own professional goals.
Prosimy o dopisanie klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych w procesie rekrutacji.

Wrocław, Św. Antoniego 7

Polska Kancelaria Brokerska Sp. z o.o.

dzisiaj

Zakres obowiązków: weryfikowanie, księgowanie oraz archiwizowanie dokumentów w systemie finansowo-księgowym firmy kontrolowanie rozliczeń z kontrahentami wystawianie faktur sprzedaży weryfikowanie zapisów i uzgadnianie sald nadzór nad...

Szczecin

METRO Global Solution Center Sp. z o.o.

dzisiaj

General duties: Acting leading role in medium to complex centralization projects within GA and AR accounting areas, Managing transition projects in terms of scope, cost, timelines, resources, risk, change and communication, Planning, coordinating,...

Szczecin

METRO Global Solution Center Sp. z o.o.

dzisiaj

Chętnie Cię poznamy jeśli: masz doświadczenie na stanowisku w miękkim HR, w tym doświadczenie w kompleksowym prowadzeniu rekrutacji z wykorzystaniem różnych źródeł, proaktywnie szukasz nowych rozwiązań, wychodzisz z inicjatywą,...

Wrocław, Św. Antoniego 7

Polska Kancelaria Brokerska Sp. z o.o.

dzisiaj

Zakres obowiązków: weryfikowanie, księgowanie oraz archiwizowanie dokumentów w systemie finansowo-księgowym firmy kontrolowanie rozliczeń z kontrahentami wystawianie faktur sprzedaży weryfikowanie zapisów i uzgadnianie sald nadzór nad...

Warszawa

ELECTREN S A ODDZIAŁ W POLSCE

dzisiaj

Wprowadzanie i analizowanie danych w systemie zarządzania Rejestrowanie i weryfikacja dokumentów używanych w działalności handlowej i administracyjnej Realizowanie podstawowych zadań związanych z magazynowaniem i archiwizowaniem informacji i...

Warszawa, Ursynów

Ursyn Car

wczoraj

księgowanie, dekretowanie wyciągów bankowych i raportów kasowych; uzgadnianie sald z kontrahentami; wystawianie not odsetkowych; nadzór nad aktualnymi dokumentami kontrahentów i wprowadzanie zmian w systemie Auto Stacja; kompletowanie...