Accountant with Italian or French or Czech

2021-09-09 COGNIZANT TECHNOLOGY SOLUTIONS POLAND SP Z O O Wrocław
Accountant with Italian or French or Czech
Wrocław
Summary

Perform a variety of accounting activities in accordance with the accounting principles and organizational standards. Respond to customer and vendor queries over the phone and by email.

Responsibilities
  • Participates in transition of the accounting process: transfers knowledge, creates process documentation
  • Processes vendor invoices and employee expenses
  • Updates vendor information in the system
  • Responds to queries from vendors, customers and local finance teams by phone and email
  • Facilitates customer payments; executes vendor payments
  • Resolves customer and vendor issues in cooperation with other departments: Purchasing, Sales, Legal, and Tax departments
  • Participates on project/process improvement as needed
  • Ensures compliance with all company policies
You have
  • English written and spoken min. B2 level
  • Italian OR French OR Czech written and spoken min. B2 level
  • Proficient in MS Office tools
  • Good understanding of the accounting principles
  • Previous AP or AR experience would be a plus
  • Good communication skills
  • Ability to build and maintain effective customer/vendor relationships
  • Attention to detail& Problem solving skills
  • Good time management, prioritization skills and ability to work without close supervision and under time pressure
  • Ability to work in a multicultural environment
  • Experience of BPO will be good to have, although not essential
We offer
  • Attractive salary and stable job offer- employment contract
  • Medical care with dentist for you and your family
  • Cafeteria benefits & multisport card
  • Recognition program
  • Opportunities to grow: internal promotions in Poland & abroad!
  • Opportunities to develop: co-financed training programs, free training platforms: UDEMY, Busuu
  • Opportunity to make a difference: volunteering programs
  • Great atmosphere, no dress code, fun team
Prosimy o dopisanie klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm. ). Jednocześnie oświadczam, że zostałem/am poinformowany/a o dobrowolności podania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Wrocław

LG INNOTEK POLAND Sp. z o.o.

dzisiaj

Twój zakres obowiązków Budżetowanie i kontroling Analizy finansowe Przygotowywanie Business planów i moving planów Nadzór nad inwestycjami Przygotowywanie raportów na potrzeby zarządu (rachunkowość zarządcza) Księgowanie środków...

Warszawa

Centrum Informatyki Statystycznej

dzisiaj

Pełna obsługa płacowa pracowników Centrum Informatyki Statystycznej wykształcenie wyższe doświadczenie na stanowisku ds. obsługi płacowej znajomość przepisów prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz podatku dochodowego od osób...

Wrocław

XTG S.A.

dzisiaj

Współtworzenie planów długoterminowych i prognoz rocznych, Analizowanie, weryfikowanie i raportowanie danych finansowych od strony przychodowej i kosztowej, Analizowanie, weryfikowanie, raportowanie i optymalizację kapitału obrotowego,...

Warszawa

Accenture Sp. z o. o.

dzisiaj

What will you do: Prepare month-end reporting in a timely and accurate manner, with emphasis on detailed analysis, Perform a review of both B/S and P/L for errors, omissions or inconsistencies, variance analysis, Interpreting and analyzing actual...

Wieluń

WIELTON S.A.

dzisiaj

Główne obowiązki: księgowanie faktur sprzedaży oraz właściwa kwalifikacja transakcja na gruncie podatku VAT i CIT księgowanie faktur kosztowych księgowanie leasingów sporządzanie comiesięcznych zestawień sprzedaży sporządzanie...

Wrocław

Dongshin Motech Poland Sp. z o.o.

dzisiaj

bieżąca obsługa faktur, wsparcie działu księgowości, miejsce pracy: Wrocław, ul. Kwiatkowskiego 3 wykształcenie w zakresie rachunkowości lub finansów, zaawansowana znajomość programu MS Excel, 1-2 lata doświadczenia w obszarze...