obowiązki księgowego w firmie handlowejGłównymi celami, stanowiska specjalisty księgowości w firmie zajmującej się handlem i usługami, jest wsparcie finansowe i administracyjne wszystkich działów, zarządzanie płatnościami oraz czuwanie nad prawidłowym finansowaniem ewentualnych projektów.

Szeroko pojęta księgowość

Pracownik na tym stanowisku ma za zadanie koordynować i rejestrować wszystkie zamówienia i kontrakty, wiążące się z nakładami finansowymi. W jego kompetencji leży również analiza zamówień i wszelkich kontraktów pod względem płatności, a także ewentualne renegocjowanie niekorzystnych warunków finansowych, w tym również sposobów realizacji płatności. Tworzenie umów mających  na celu usystematyzowanie warunków płacenia za towary i usługi, a także zamówienia i kontrakty, również musi być brane pod uwagę przy staraniu się o to stanowisko. Wszystkie wyżej wymienione czynności oczywiście muszą być w stu procentach zgodne z prawem oraz kodeksem pracy, który również obejmuje specjalistę do spraw księgowości. Jednym z zadań jest również monitorowanie płatności od klientów oraz działania windykacyjne. Do tych ostatnich trzeba mieć szczególne predyspozycje osobowościowe, jednak współczesny coaching potrafi je obudzić w niemal każdym człowieku.

To trudna i wymagająca olbrzymich umiejętności organizacji czasu praca, która jednak jest jednym z najciekawszych zawodów na rynku, zwłaszcza współcześnie, kiedy to księgowa wychodzi coraz częściej zza biurka, aby być koordynatorem działań finansowych w firmie. Często jest to również osoba prowadząca własną działalność, która ma w sobie na tyle niezależności, że pracuje z zupełnie otwartym umysłem.