Wieloletni klienci biura rachunkowego, powinni doskonale wiedzieć, jak się zachowywać oraz jak z pewnością nie zachowywać w stosunku do obsługującej ich firmę Księgowej. Jakby nie patrzeć to od Specjalisty ds. Księgowości zależy bardzo dużo. Świeży klient za pewne nie będzie zdawał sobie z tego sprawy, ale taki kilkuletni – powinien doskonale wyczuwać co w trawie piszczy.
Najbardziej denerwujący są klienci niekulturalni i roszczeniowi. I żeby nikt tego źle nie zrozumiał, bo nie ma nic złego w dochodzeniu własnych praw, ale wyłącznie pod warunkiem, że zna się przepisy prawa oraz zapisy w regulaminie świadczenia usług księgowych, z którym to klienci bezwzględnie powinni się zapoznać zanim podejmą się bezpodstawnych dyskusji i roszczeń.
Sympatyczni klienci mogą zawsze dużo więcej ugrać u obsługującej ich Księgowej. Zdaje się, że niektórzy zapominają, że Księgowa to też człowiek – a nawet przede wszystkim człowiek. Ma więc swoje emocje i łatwo jest ją zranić nieprzemyślanym aroganckim zachowaniem. Miły i kulturalny klient zawsze może liczyć na priorytetową obsługę w podbramkowej sytuacji oraz na ekstra bonusy. Dużo łatwiej negocjować warunki współpracy. Poza tym w miłej i sprzyjającej atmosferze najzwyczajniej w świecie lepiej nam się funkcjonuje. Życie jest przyjemniejsze, a praca Księgowej nie jest taka straszna.